Cтартує щорічний регіональний конкурс «Найкращий відгук на сучасну дитячу прозу»
Міністерство освіти і науки України;
Міністерство культури і туризму України.
Співорганізатор: видавництво «Грані-Т».
Міністерство культури і туризму України.
Співорганізатор: видавництво «Грані-Т».
Конкурс проходить за підтримки Державного комітету телебачення та радіомовлення України.
Завдання конкурсу:
популяризація сучасної вітчизняної книги та розвиток читацької культури учнів загальноосвітніх навчальних закладів;
поповнення фондів шкільних бібліотек новими сучасними виданнями;
посилення ролі української книги в розвитку юних громадян України.
Конкурс проводиться в три етапи:
поповнення фондів шкільних бібліотек новими сучасними виданнями;
посилення ролі української книги в розвитку юних громадян України.
Конкурс проводиться в три етапи:
1-й – шкільний (очний, базовий) – з 1 вересня по 30 жовтня;
2-й – районний, міський (заочний, проміжний) – з 1 по 15 листопада;
3-й – регіональний: республіканський для АР Крим, обласний, міський для м. Києва та м. Севастополя (заочний, підсумковий) – з 20 по 30 листопада .
2-й – районний, міський (заочний, проміжний) – з 1 по 15 листопада;
3-й – регіональний: республіканський для АР Крим, обласний, міський для м. Києва та м. Севастополя (заочний, підсумковий) – з 20 по 30 листопада .
Умови конкурсу:
Брати участь у конкурсі мають право всі учні 4-5 класів загальноосвітніх навчальних закладів України.
Вимоги до учнівського відгуку:
обсяг відгуку не повинен бути менше однієї сторінки рукописного тексту формату шкільного зошита;
роботи повинні бути написані чітким розбірливим почерком.
При визначенні переможця Конкурсу члени журі звертають увагу на:
роботи повинні бути написані чітким розбірливим почерком.
При визначенні переможця Конкурсу члени журі звертають увагу на:
розуміння учнем твору;
виявлення свого ставлення до його героїв;
виявлення своїх міркувань з приводу подій, що відбуваються;
подання свого враження від твору.
Кожен учасник Конкурсу обов’язково повинен вказати прізвище, ім’я, клас та навчальний заклад, в якому навчається, а також прізвище, ім’я, по батькові вчителя, який готував учня.
виявлення свого ставлення до його героїв;
виявлення своїх міркувань з приводу подій, що відбуваються;
подання свого враження від твору.
Кожен учасник Конкурсу обов’язково повинен вказати прізвище, ім’я, клас та навчальний заклад, в якому навчається, а також прізвище, ім’я, по батькові вчителя, який готував учня.
Вимоги до твору, на який надається відгук:
твір має бути написаний (створений) українською мовою, а не перекладений з інших мов;
твір має бути виданий вперше не раніше 2006 року;
обсяг твору має становити не менше 50 сторінок.
Конкурсні роботи рецензуються членами журі, результати оцінювання вносяться в протокол підсумкового засідання. Конкурсні роботи не повертаються учням, але зберігаються оргкомітетами Конкурсу на всіх його етапах протягом року.
твір має бути виданий вперше не раніше 2006 року;
обсяг твору має становити не менше 50 сторінок.
Конкурсні роботи рецензуються членами журі, результати оцінювання вносяться в протокол підсумкового засідання. Конкурсні роботи не повертаються учням, але зберігаються оргкомітетами Конкурсу на всіх його етапах протягом року.
Переможці конкурсу отримують:
учні, що посіли І місце на регіональному етапі – персональний комп’ютер;
учні, що посіли І-ІІІ місце на районному етапі – почесні грамоти;
учні, що посіли ІІ-ІІІ місце на регіональному етапах – почесні грамоти;
вчитель, учень якого посів І місце на регіональному етапі, отримує цінний подарунок;
школа, яка виявила себе найбільш активною у проведенні конкурсу, отримує від видавництва «Грані-Т» подарунок – книги для поповнення фондів шкільної бібліотеки.
учні, що посіли І-ІІІ місце на районному етапі – почесні грамоти;
учні, що посіли ІІ-ІІІ місце на регіональному етапах – почесні грамоти;
вчитель, учень якого посів І місце на регіональному етапі, отримує цінний подарунок;
школа, яка виявила себе найбільш активною у проведенні конкурсу, отримує від видавництва «Грані-Т» подарунок – книги для поповнення фондів шкільної бібліотеки.
Детальніша інформація про умови конкурсу на сайті видавництва «Грані-Т»
www.grani-t.com.ua, або за телефонами: +38 (044) 200 12 57, 200 12 58
Перелік книг, які рекомендовані до читання для участі у щорічному регіональному конкурсі“Найкращий відгук на сучасну дитячу прозу” для учнів 4-5-х класів загальноосвітніх навчальних закладів України 2009-2010 н.р.
Серія “Сучасна дитяча проза”
Серія “Сучасна дитяча проза”
1. Андрусяк Іван “Стефа і її Чакалка. Дівчача повістина” К., 2007, 56 с., 8
2. Андрусяк Іван, Запорожець Валентина, Гриценко Микола “Три дні казки” К., 2008, 96 с.,
3. Бусенко Ольга “Паперовий Янгол” К., 2007, 64 с.,
4. Волосевич Інна “Про хлопчика” К., 2008, 80 с.,
5. Воронина Леся “Прибулець з Країни нямликів” К., 2007, 128 с., 8
6. Воронина Леся “Нямлик і Балакуча Квіточка” К., 2008, 136 с.,
7. Герасименко Микола “Політ на черешні” К., 2008, 48 с.,
8. Гуменюк Надія “Зустріч на Босому мосту” К., 2009, 184с.,
9. Денисенко Лариса “Ліза та Цюця П.” К., 2007, 112 с.,
10. Денисенко Лариса “Ліза та Цюця П. зустрічаються” К., 2008, 128 с.,
11. Дереш Любко “Дивні дні Гані Грак” К., 2007, 112 с., 84*90/16,
12. Ільченко Олесь “Загадкові світи старої обсерваторії” К., 2009, 96 с.,
13. Кононенко Євгенія “Неля, яка ходить по стелі” К., 2008, 80 с., 8
14. Кононенко Євгенія “Неля сходить зі стелі” К., 2009, 80 с.,
15. Лапіна Лілія “Дуже довга казка” К., 2008, 72 с., 8
15. Лапіна Лілія “Дуже довга казка” К., 2008, 72 с., 8
16. Лебедєва Катерина “Птаха Корабель” К., 2007, 128 с.,
17. Лущевська Оксана “Дивні химерики, або Таємниця старовинної скриньки” К., 2009, 80 с.,
17. Лущевська Оксана “Дивні химерики, або Таємниця старовинної скриньки” К., 2009, 80 с.,
18. Малик Галина “Вуйко Йой і Лишиня” К., 2007, 112 с.,
19. Мельниченко Тамара “Чим пахне дитинство” К., 2008, 40 с., 8
20. Мензатюк Зірка “Як до жабок говорити” К., 2007, 64 с.,
21. Пагутяк Галина “Лялечка і Мацько” К., 2008, 96 с.,
22. Павлишин Галина “Унікальна картоплина” К., 2008, 72 с., 8
23. Паньо Катерина “Сонечко для мами Лу” К., 2008, 152 с., 8
24. Поваляєва Світлана “Вррум-чарівник” К., 2007, 112 с.,
21. Пагутяк Галина “Лялечка і Мацько” К., 2008, 96 с.,
22. Павлишин Галина “Унікальна картоплина” К., 2008, 72 с., 8
23. Паньо Катерина “Сонечко для мами Лу” К., 2008, 152 с., 8
24. Поваляєва Світлана “Вррум-чарівник” К., 2007, 112 с.,
25. Роздобудько Ірен ” Коли оживають ляльки” К., 2007, 60 с.,
26. Сняданко Наталка “Країна поламаних іграшок та інші подорожі” К., 2008, 80 с.,
27. Щербаченко Тетяна “Пуп Землі, або Як Даринка світ рятувала” К., 2007, 56 с.,
27. Щербаченко Тетяна “Пуп Землі, або Як Даринка світ рятувала” К., 2007, 56 с.,
28. “Зросла собі квітка” К., 2008, 120 с.,
Серія “Життя видатних дітей”
29. Андрусяк Іван про Д.Туптала, Г.Квітку-Основ’яненка, Т.Шевченка, Н.Хасевича, Олексу Довбуша К., 2008, 96 с.,
30. Воскресенська Ніна про О. Македонського, Клеопатру VII, І. Котляревського, Ф. Нансена, Г. Гудіні К., 2007, 120 с., 8
30. Воскресенська Ніна про О. Македонського, Клеопатру VII, І. Котляревського, Ф. Нансена, Г. Гудіні К., 2007, 120 с., 8
31. Денисенко Лариса про А. Дункан, Максима Рильського, І. Стравінського, А. Лінгрен, Дж. Х. Деппа ІІ К., 2008, 128 с.,
32. Дереш Любко про М. Гоголя, М. Твена, Н. Телсу, А. Ейнштейна, С. Кінга К., 2007, 72 с.,
33. Дерманський Олександр про Авіценну, О. Суворова, О. Довженка, У. Диснея, Пеле К., 2007,
34. Дубинянська Яна про Д. Даррела, М. Єрмолову, О. Кобилянську, Р. Бредбері, О. Айвазовського К., 2008, 104 с.,
35. Ільченко Олесь про Л. да Вінчі, К. Ліннея, Ж. Верна, Д. Рокфеллера, Л. Українку, В. Черчілля К., 2007, 96 с.,
35. Ільченко Олесь про Л. да Вінчі, К. Ліннея, Ж. Верна, Д. Рокфеллера, Л. Українку, В. Черчілля К., 2007, 96 с.,
36. Кокотюха Андрій про Луї Буссенара, Т. Майна Ріда, М. Миклухо-Маклая, Р.Сабатіні, Р. Луїса Стівенсона К., 2008, 88 с.,
37. Кононович Леонід про Ж. Д’арк, Д. Бруно, Д. Лондона, Р. Тагора, Б-І. Антонича К., 2008,
38. Крачковська Анастасія про Е. Галуа, Т. Рузвельта, Е. Воргола, М. Дзиндри, М.Тетчер К., 2009, 88 с.,
39. Лапікури Валерій та Наталя про Г. Сковороду, Ж. Фабра, П. Котляревського, І. Кожедуба, М. Остроградського К., 2008, 120 с.,
37. Кононович Леонід про Ж. Д’арк, Д. Бруно, Д. Лондона, Р. Тагора, Б-І. Антонича К., 2008,
38. Крачковська Анастасія про Е. Галуа, Т. Рузвельта, Е. Воргола, М. Дзиндри, М.Тетчер К., 2009, 88 с.,
39. Лапікури Валерій та Наталя про Г. Сковороду, Ж. Фабра, П. Котляревського, І. Кожедуба, М. Остроградського К., 2008, 120 с.,
40. Лебедєва Катерина про Б.Хмельницького, М.Рід, В. Городецького, В.Вулф, Д.Боуї К., 2008, 96 с.,
41. Лис Володимир Про Сократа, Д. Галицького, Ф. Магеллана, І. Ньютона, Ш.,Е., Е.Бронте К., 2008, 136 с.,
41. Лис Володимир Про Сократа, Д. Галицького, Ф. Магеллана, І. Ньютона, Ш.,Е., Е.Бронте К., 2008, 136 с.,
42. Процюк Степан про В.Стефаника, К.-Г.Юнга, В.Винниченка, А.Тесленка, Н.Турбіну К., 2008, 96 с.,
43. Птіцин Анатолій про Шолом-Алейхема, Я. Корчака, Ф. Крейслера, М. Лукаша, М. Терезу К., 2009, 120 с.,
44. Роздобудько Ірен про Б. Паскаля, В. Моцарта, Г. Андерсена, К. Білокур, Ч. Чапліна К., 2008, 144 с.,
45. Хомин Ірина про К. Гаусса, А. Ліндґрен, Н. Паганіні, К. Клодель, Ван Гога, С. Крушельницьку К., 2008, 136 с.,
46. Шевченки Наталка та Олександр про О. Хайама, Г. Чубая, Ф. Мерк’юрі, Дж. П. Маккартні, С. Спілберга К., 2008, 120 с.,
45. Хомин Ірина про К. Гаусса, А. Ліндґрен, Н. Паганіні, К. Клодель, Ван Гога, С. Крушельницьку К., 2008, 136 с.,
46. Шевченки Наталка та Олександр про О. Хайама, Г. Чубая, Ф. Мерк’юрі, Дж. П. Маккартні, С. Спілберга К., 2008, 120 с.,
Серія “Золотий Лелека”
47. Воскресенська Ніна “Руда ворона” К., 2008, 136 с.,
48. Даренська Лариса “Бабусин букет, або Квіткові казки для Ганнусі” К., 2008, 56 с.,
49. Павленко Марина “Миколчині історії” К., 2008, 104 с.,
50. Проць Тереза “П’ять дарів” К., 2008, 152 с.,
Позасерійні книги для дітей
51. Воронина Леся “Сни Ганса Християна” К., 2009, 104 с., 7
52. Воронина Леся “Хлюсь та інші” К., 2008, 56 с.,
53. Воскресенська Ніна “Дивовижні пригоди Наталки в країні часу” К., 2007, 112 с., 8
52. Воронина Леся “Хлюсь та інші” К., 2008, 56 с.,
53. Воскресенська Ніна “Дивовижні пригоди Наталки в країні часу” К., 2007, 112 с., 8
54. Воскресенська Ніна “Легенда про Бовдура Великого” К., 2007, 240 с.,
55. Ільченко Олесь “КОЗАК, КОРОЛЬ, КРУК. Іронічні казки.” К., 2007, 96 с.,
56. Ільченко Олесь “Наші птахи” К., 2008, 80 с., 7
57. Макаров Олександр “Курс юного антиквара ” К., 2009, 72 с., 70*100/16, папір офсет., обкладинка тверда, кольор.
58. Процюк Степан “Марійка і Костик” Кн. 1 К., 2008, 64 с., 84*108/32, папір офсет., обкладинка тверда, кольор.
59. Процюк Степан “Залюблені в сонце” Кн. 2 К., 2008, 64 с.,84*108/32, папір офсет.,обкладинка тверда, кольор.
60. Процюк Степан “Аргонавти” Кн. 3 К., 2008, 64 с., 84*108/32, папір офсет., обкладинка тверда, кольор.
59. Процюк Степан “Залюблені в сонце” Кн. 2 К., 2008, 64 с.,84*108/32, папір офсет.,обкладинка тверда, кольор.
60. Процюк Степан “Аргонавти” Кн. 3 К., 2008, 64 с., 84*108/32, папір офсет., обкладинка тверда, кольор.
61. Павленко Марина “Домовичок з палітрою” К., 2007, 112 с., 84*108/32, папір офсет., обкладинка тверда, кольор.
62. Павленко Марина “Домовичок повертається” К., 2007, 176 с., 84*108/32, папір офсет., обкладинка тверда, кольор.
Письменник пише, щоб його прочитали, мало того, він ще й хоче одержати відгук на своє творіння. А гарний відгук, як відомо, іноді буває ціннішим, ніж вдала стаття.
Пропонуємо вам наступний орієнтовний план створення і оформлення творчої роботи (відгука) читача-дитини:
1) Титульна сторінка називається «Давайте знайомитись - це я!». Тут автор повинен написати своє ім’я, призвіще, назву проекту, школу, рік, місто. Також можна прикрашати цю сторінку своєю фотокарткою – знайомитись так знайомитись!
2) «Це моя книга» - тут дитина вказує автора книги, її назву, вихідні дані твору, рік, місце видавництва. Ця сторінка, як і всі попередні, яскраво оформлена: візерунки, орнаменти, малюнки здатні створити у дитини і дорослого особливий настрій під час перегляду творчої роботи.
3) Наступний розділ присвячується історії створення книги, розповіді про автора твору.
4) «Історико-географічний» розділ - в ньому діти пишуть про місце, де розгортаються події, які відбуваються в книзі, згадують при цьому континенти, країни, міста. Найтямущі книжкові дослідники навіть малюють карти, на яких вказані маршрути подорожей героїв твору.
5) «Емоційне перехрестя» або «Перехрестя думок». Цей розділ допомагає дітям розкрити свої емоції і внутрішні переживання під час читання улюбленої книги. Поділитися, чому і чим вона сподобалася (долею героїв, їхні вчинки та поведінка, спосіб життя чи самі події, які почуття викликала, хто із героїв був би хорошим другом і чому?). В цьому розділі дитина також може розмістити власні поетичні твори, стосовно улюбленої книги, якщо має такі творчі здібності.
6) «Я - декоратор і костюмер». Це твердження потрібно дитині довести за допомогою пензля і олівця. До найбільш яскравого і улюбленого епізоду книги дитина спробує намалювати ілюстрацію, де будуть зображені герої та навколишні декорації, їх костюми. Це багато розповісти про свого господаря, а також - про автора костюма.
7) «Ми читали всією сім’єю». Ця сторінка вкрай цікава і важлива. Відомо, що багато батьків читають разом з дітьми і обговорюють прочитане вголос. Це важливо і для дорослих, і для маленьких членів родини. Батьки можуть взяти участь у написанні творчої роботи своєї дитини. Це не означає писати за нього. Спостерігаючи за творчим процесом здійснення завдання, батьки повинні вносити свій посильний вклад порадами. У даному випадку такий вклад може стати відгуком дорослої людини про книгу, яку прочитала його дитина.
8) «Реклама-рекомендація». У цьому розділі дитина пропонує іншим одноліткам докази необхідності прочитання даної книги.
9) «Словниковий реквізит». У цьому розділі дитина показує свою самостійну роботу в пошуку значення незнайомих слів. Такі слова діти виписують окремо з книги і вказують їх значення, попрацювавши зі словниками.
10) «Бібліографічні титри». Учні сучасних навчальних закладів вчаться правильно оформляти свої дослідження: роботу повинен завершувати список використаної літератури.
62. Павленко Марина “Домовичок повертається” К., 2007, 176 с., 84*108/32, папір офсет., обкладинка тверда, кольор.
Письменник пише, щоб його прочитали, мало того, він ще й хоче одержати відгук на своє творіння. А гарний відгук, як відомо, іноді буває ціннішим, ніж вдала стаття.
Пропонуємо вам наступний орієнтовний план створення і оформлення творчої роботи (відгука) читача-дитини:
1) Титульна сторінка називається «Давайте знайомитись - це я!». Тут автор повинен написати своє ім’я, призвіще, назву проекту, школу, рік, місто. Також можна прикрашати цю сторінку своєю фотокарткою – знайомитись так знайомитись!
2) «Це моя книга» - тут дитина вказує автора книги, її назву, вихідні дані твору, рік, місце видавництва. Ця сторінка, як і всі попередні, яскраво оформлена: візерунки, орнаменти, малюнки здатні створити у дитини і дорослого особливий настрій під час перегляду творчої роботи.
3) Наступний розділ присвячується історії створення книги, розповіді про автора твору.
4) «Історико-географічний» розділ - в ньому діти пишуть про місце, де розгортаються події, які відбуваються в книзі, згадують при цьому континенти, країни, міста. Найтямущі книжкові дослідники навіть малюють карти, на яких вказані маршрути подорожей героїв твору.
5) «Емоційне перехрестя» або «Перехрестя думок». Цей розділ допомагає дітям розкрити свої емоції і внутрішні переживання під час читання улюбленої книги. Поділитися, чому і чим вона сподобалася (долею героїв, їхні вчинки та поведінка, спосіб життя чи самі події, які почуття викликала, хто із героїв був би хорошим другом і чому?). В цьому розділі дитина також може розмістити власні поетичні твори, стосовно улюбленої книги, якщо має такі творчі здібності.
6) «Я - декоратор і костюмер». Це твердження потрібно дитині довести за допомогою пензля і олівця. До найбільш яскравого і улюбленого епізоду книги дитина спробує намалювати ілюстрацію, де будуть зображені герої та навколишні декорації, їх костюми. Це багато розповісти про свого господаря, а також - про автора костюма.
7) «Ми читали всією сім’єю». Ця сторінка вкрай цікава і важлива. Відомо, що багато батьків читають разом з дітьми і обговорюють прочитане вголос. Це важливо і для дорослих, і для маленьких членів родини. Батьки можуть взяти участь у написанні творчої роботи своєї дитини. Це не означає писати за нього. Спостерігаючи за творчим процесом здійснення завдання, батьки повинні вносити свій посильний вклад порадами. У даному випадку такий вклад може стати відгуком дорослої людини про книгу, яку прочитала його дитина.
8) «Реклама-рекомендація». У цьому розділі дитина пропонує іншим одноліткам докази необхідності прочитання даної книги.
9) «Словниковий реквізит». У цьому розділі дитина показує свою самостійну роботу в пошуку значення незнайомих слів. Такі слова діти виписують окремо з книги і вказують їх значення, попрацювавши зі словниками.
10) «Бібліографічні титри». Учні сучасних навчальних закладів вчаться правильно оформляти свої дослідження: роботу повинен завершувати список використаної літератури.
За матеріалами Миколаївської обласної бібліотеки для дітей імені В. Лягіна (http://laginlib.org.ua)
Надежда Николаевна, Вы указываете в посте "Результати Конкурсу оголошуються та проводиться нагородження у кожному регіоні з 10 по 19 грудня 2009 року." Это опечатка, наверное.
ОтветитьУдалитьДа. Спасибо. Я ещё днём исправила.
ОтветитьУдалить